Reviews

PRESS REVIEWS:

… Orphnē’s mixture of heavenly and hellish elements yield a striking and unique outcome.

“The range, deftness and outré worldview often bring to mind Tori Amos – albeit a strange, gothier, parallel universe incarnation…
Metal Hammer UK 

… Ecdysis” de ocho minutos y medio que le voltean a uno la cabeza de tal manera que no queda excusa alguna para no sumergirse a fondo en un disco tan bello como perturbador. 9/10
Mondosonoro

How Orphnē has such breadth is simply beyond my comprehension.

Everything is noise

This album is a masterpiece. 10/10.

Bring the noise UK

This is the magic of Maud The Moth’s new single “As Above, So Below… In each listen there is something new unearthed from the fertile sonic soil
Stereokiller

The music speaks for itself, and it is quite astounding.

The progressive aspect

Worth every moment.

Merchants of air

…a whimsical and foreboding collection of haunting and umbral arias…Orphnē is inspirational.

Soundscape Magazine

Maud ouvre un monde, … où passer nos pas songeurs, nos nouveaux lieux de naissances fait de poésies sonores, de jeux de voix et art des mélodies qui font mandalas, qui font kaléidoscopes. Sur ces plaines là chevauchent autant les prières que les redditions, autant les lumières que les obscurités, magistralement soudées par la technique et l’âme dans des écrins parfaits, la fougue des pianos, l’expression de la voix, la texture des instruments, tout n’est qu’un outil au voyage, un navire, une aile.

À decouvrir absolument – Guillaume Mazel 2020

ist dieses überirdische Werk einfach unverzichtbar. Seele baumeln lassen und genießen. Genial.

Streetclip

Maud the Moth is an enigma, her voice is gentle and touching and yet at times it sounds dark and dangerous and this space between lurking and luring is the magic behind her work.

Merchants of air – 2020 (ENG)

Maud the Moth originally started as the solo project of Madrid-musician Amaya Lopez-Carromero.
Commanding keyboard and imaginative drumming are combined with heavenly violin input to unleash an experimental sound which in spite of all that’s happening on the busy stage, still comes across as beautifully minimalistic.
Perhaps it’s the intricacies that go into the output from every single instrument that makes it seem so pure. Not a single bar is wasted from Maud the Moth, and the end result is spellbinding jazz-meets-soul-meets-classical fusion music.”
Justforculture.com – Hidden door highlights

A classically trained pianist making songs that derive influence from jazz, modern composition, heavy metal and inevitably drawing comparisons with the giants of esoteric female singer songwriting, Kate Bush, Bjork and Sioux, Maud the Moth’s giddy persona might see some listeners filing her away alongside those more well known names but Amaya Lopez is a large scale talent in her own right.
“The Inner wastelands” review by Tasty Fanzine (ENG)

…Su estilo atemporal, transversal entre el jazz y la música clásica —como si de un homenaje al third stream se tratara— no puede mostrarse más elegante y a la vez evocador, como un puente que conectase la herencia musical de la cultura Occidental con un sombrío y fatuo presente.

Suicide by star – Reseña (ESP)

…What The Inner Wastelands really is though, is a verging-on virtuoso piano album.

“The Inner wastelands” review by Delusions of Adequacy (ENG)

El proyecto de la madrileña Amaya López-Carromero alcanza su mayoría de edad. Coqueteando con la clásica, el cabaret y el avantgarde, y revestidas de un poso inevitablemente siniestro, Amaya firma una colección de “CANCIONES” (sí, con mayúsculas), en las que virtuosismo no está reñido con la emoción. A must.

L.J. Menendez  Lo mejor de la mitad de 2015 – Mondosonoro (ESP)

Su estilo mezcla pop, avant-garde, épica, toques de jazz, todo contenido y perfectamente armado en cada tema que toca. Ahora, tiempo después, y aprovechando una sesión que hizo en directo durante el verano del 2016, sale este maravilloso EP en directo que consta de cuatro temas de este citado álbum interpretados en directo y acompañados no solo por el piano de Amaya López- Carromero sino también por la batería de Paúl González y el violín de Szymon Podborączyński. Estoy seguro de que escucharemos el EP muchas veces hasta que salga su tercer disco.

Mondosonoro Eduard Tuset | 22 septiembre, 2017 Crítica – Live at the Reid Hall (ESP)

…Como un fantasma la voz de Maud the Moth se cuela por todos los rincones, etérea, pero complicada de entender. Y siempre vuelve para decirte algo al oido.

The concert in concert (ESP)

LIVE REVIEWS:

Obsidian Kingdom+Maud the moth @Apolo Barcelona (2016) – Grito Sonoro (ESP) 

Obsidian Kingdom+Maud the moth @Apolo Barcelona (2016) – La isla de las Cabezas Cortadas (ESP) 

Arrrggh!!! + Maud The Moth + Astroabel(2016)  @ Fun House Music, Madrid – La habitación 235 (ESP)

WEB RELEASES:

Mondosonoro estrena “The inner wastelands” (2015)(ESP)

INTERVIEWS:

Entrevista para Nos Gusta La Música (2016) (ESP)

Entrevista para Mondosonoro (2015)  (ESP)

The concert in concert. (ESP)

The church of horrors. (ESP)

Histéricas grabaciones (ESP)

Mondonet@Mondosonoro (2011)(ESP)

Cántame una canción(ESP)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s